top of page
Derdenverklaring

WAS Verklaring
ZMP-toeslag  PostNL

Heeft u een rapport van feitelijke bevindingen nodig voor het verkrijgen van een 'ZMP-toeslag'? 

Snel en betrouwbaar door een NOAB gecertifieerd boekhoudkantoor.  

En alles eenvoudig online geregeld voor een betaalbaar tarief. 

Als gecertificeerd lid van NOAB, zijn wij beëdigd tot het afgeven van een

WAS verklaring. 

NOAB-keurmerk_RGB.png
Our Services

Werkwijze & Prijzen

Heeft u nog vragen en/of advies nodig?

Mail ons gerust om te bespreken wat wij voor u kunnen doen. 

Vrijblijvende
offerte aanvragen

Vul de contact form in, of stuur ons een mail. We zullen binnen 24 uur reageren. 

Benodigde 
informatie
aanleveren

Na goedkeuring van de offerte, ontvangt u een mail met alle benodigde informatie die wij nodig hebben voor de verklaring. Mochten er onduidelijkheden zijn, nemen wij contact met u op. 

Verstrekken WAS Verklaring

Na het controleren en vaststellen van de gegevens, ontvangt u de volgende: 

- Verantwoording ZMP toeslag

- Rapport feitelijke bevindingen

€ 350,- ex btw

Afhankelijk van de grootte van uw bedrijf bepalen wij de exacte kosten.  

Online geregeld

Alles kan online geregeld worden. 

Snel geregeld

Na ontvangst van de stukken, binnen één week geregeld. 

Particulieren

Digitaal communiceren met de NIWO

eHerkenning
De NIWO wilt u wijzen op de noodzaak om eHerkenning niveau 3 te regelen voor het jaar 2022. Met eHerkenning kunt u veilig inloggen om online uw zaken met de overheid te regelen. Op die manier weten organisaties zeker wie u zegt dat u bent én dat u mag doen wat u wilt doen. Daarnaast heeft u de extra zekerheid dat de site waar u inlogt betrouwbaar en veilig is. Hoe hoger het niveau van eHerkenning, hoe meer gevoelige informatie u kunt uitwisselen. Tot slot is eHerkenning persoonsgebonden en niet overdraagbaar aan of te delen met anderen. Al deze extra zekerheden zorgen ervoor dat u veilig kunt inloggen. Het grote gemak is dat u met eHerkenning bij meerdere organisaties kunt inloggen. Het is dus niet meer nodig dat u voor elke partij aparte accounts en inlogcodes nodig heeft, maar u kunt dankzij eHerkenning met meerdere partijen zaken doen.

Zaken doen met de NIWO
Op dit moment kan een aanvraag per post, per e-mail of online via het ondernemersloket bij de NIWO ingediend worden. Dit verandert in de loop van volgend jaar. De NIWO zal vanaf dan namelijk digitaal communiceren via het ondernemersloket verplicht stellen. Dit kan op grond van een wijziging van afdeling 2.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb). Die wijziging houdt in dat overheidsinstanties van ondernemingen (waaronder eenmanszaken) kunnen en mogen eisen dat zij uitsluitend digitaal aanvragen indienen. Dit wijzigingsvoorstel wordt naar verwachting in december 2021 door de Tweede Kamer aangenomen. De elektronische weg voor het indienen van een vergunningaanvraag is geregeld in artikel 2:15, eerste lid, van de Awb.

Digitale communicatie wenselijk en noodzakelijk
De NIWO vindt het verplicht stellen van de digitale weg wenselijk, omdat een aanvraag ingediend via het ondernemersloket leidt tot een efficiënte en veelal snellere behandeling van de aanvraag. Daarnaast zijn de vergunninghouders van de NIWO vanaf aankomend jaar verplicht om de kentekens, waarvoor een vergunningbewijs is afgegeven, te registeren in een digitaal register. Dit volgt verplichtend uit nieuwe regelgeving, het mobiliteitspakket, van de Europese Unie. Dat digitale register heet het Voertuigregister. Het Voertuigregister is nu nog niet actief, maar zal in de loop van 2022 opengesteld worden op het ondernemersloket van de NIWO:ondernemersloket.niwo.nl.

eHerkenning niveau 3
Het ondernemersloket kan enkel gebruikt worden door in te loggen met eHerkenning niveau 3 of hoger. De NIWO adviseert haar vergunninghouders dan ook om zo snel mogelijk eHerkenning niveau 3 aan te vragen bij één van de leveranciers. Meer informatie over de eHerkenning niveau 3 vindt u op www.eherkenning.nl

Nieuws
Contact
bottom of page